Tarih: 05.01.2019

Brandweek'te Çek, İstanbul'da Gör!

Yılın en ilham verici haftası Brandweek, 6-8 Kasım arası Zorlu PSM'de gerçekleşti. Bu sene "Geleceği Tasarlamak" teması ile yedincisi gerçekleşen etkinlik ilham verici konu ve konuklara ev sahipliği yaptı. 170'den fazla oturumda yaklaşık 350 konuşmacının ağırlandığı Brandweek'in açılış oturumunu İstanbul Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu yaptı. İstanbul'u ortak akıl ile yürüttüklerini ifade eden İmamoğlu, İstanbul'un 2050 hedeflerinden bahsederken vizyonlarını adil, yaratıcı ve yeşil başlıkları altında bir araya getirdiklerini aktardı. Birinci günün geri kalanında L'Oréal Dijitalden Sorumlu Başkan Yardımcısı Stephan Garandet, "Tekno Güzellik: Güzelliğin Geleceğini Tasarlamak" isimli oturumda dijital dönüşüm yolunda bugün emsal teşkil eden ve ardından gelen markalara öncülük eden L'Oréal'in bu başarısının ardındaki kilit unsurları paylaştı.

Dijital dönüşüm aracılığıyla pazarlamayı modernize etme, Big Data, Yapay Zeka ve Kadınların Güçlenmesi konularının da ele alındığı birinci günün ardından ikinci gün oyun kuran ve oyun bozanları ve marka yöneticilerinin galaksi rehberini şekillendiren isimleri ağırladı. Öykü Dialogue International Ajans Başkanı Necati Özkan, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun seçim kampanyası sürecini ve stratejik altyapısını anlattı. Verinin kreatif kullanımı konusunda da kampanyada ciddi adımlar attıklarını belirten Necati Özkan "Daha sert muhalefet yaparak değil, daha iyi hikâye anlatarak kazanabilirsiniz." diyerek hikayenin öneminden bahsetti. Be More Pirate kitabının yazarı Sam Coniff, kurallara karşı çıkan bir isyancının aynı zamanda nasıl profesyonel olabileceğini ve bunu yaparken kendi hikâyesindeki yolculukları anlatmak üzere sahneye çıktı. Geleceği tasarlamak için kuralları değiştirmek, kuralları değiştirmek içinse korsanları örnek almamız gerektiğine inanan Coniff, her şeyin kırılıp dökülmeden ve isyankar bir tavırla da yeniden inşa edilebileceğinden bahsetti. İkinci günün devamında "Markalar Nasıl İyi İnsan Olur?" başlıklı konuşmasıyla sahnedeki yerini alan Serdar Erener, yüzde 51 oranla gelecekle ilgili kötümser olduğunu açıklayarak sözlerine başlarken gelecekle ilgili tedirginlik duyan kitleye karşı mesleğimizin bize neler kattığını da tartışmaya açtı. Lovemarks Ödül Töreni ile en sevilen markaların ödüllerini aldığı ikinci günün sonunda Felis Ödülleri'nin vardı. Açılış konuşmasını Mediacat Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan'ın yaptığı ödül gecesinde yaratıcı işler Felis Ödülleri'ne kavuştu.

Üçüncü günün ilk oturumu, toplumun izleme alışkanlıklarını değiştiren ve geleneksel ekranların da konumlandırmasını bambaşka bir yere taşıyan streaming servislerinden Netflix'in "Netflix: Türkiye'den Dünyaya" başlıklı oturumuydu. Eskiden ekonomik modellerin ödülsüz ve güçlü bir kadrosu olmayan yapımların parlamasına izin vermediğinin, ancak artık Netflix'in hedef kitlesiyle, yapımın içerik ve prodüksiyon detaylarının ekonomik bariyerlere takılmadan öne çıkabildiğinin konuşulduğu oturumun sonrasında İstanbul Bilgi Üniversitesi Yüksek Enerji Fiziği Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Serkant Ali Çetin, Yarın İçin Bugün, Dün için Yarın başlıklı sunumunda insanlık olarak dertlerimizi sorguladı. "Evreni kavramak ne demek?" sorusunun peşine düşen Çetin, CERN'de yaptıkları deneylerin temel amacını, yüksek enerjilere ulaşılmasını sağlayan parçacık hızlandırıcılarla elde ettikleri çarpışmalarla maddeyi daha iyi anlamak olarak açıkladı. Günün en etkileyici oturumlarından biri de "İkonik Bir marka Nasıl Yaratılır?" sorusuna yanıt veren Apple logosunun tasarımcısı Rob Janoff'un katılımcı oldupu oturumdu. Janoff'un hikayesinden küçük bir alıntı: " O dönem teknoloji şirketlerinin logoları hep koyu renkliydi, benim etkilendiğim ise o dönemki renkli televizyonlardı. Bir hafta boyunca hep elma çizdim. Isırıkla ilgili olarak da şunu söyleyebilirim ki; bir şeyi ancak ısırdığınızda onun size ait olduğunu hissedersiniz." Brandweek'in üçüncü ve son gününde Felis Ödülleri'nin ikinci günü yaratıcı işler ödüllerine kavuştu.

Kentvizyon'un bu sene de medya sponsoru olduğu Brandweek, oturumcu ve konuşmacıları kadar etkinlikleri ile de renkliydi. Birçok markanın deneyim alanı için bir araya geldiği Brandweek'in Skylounge alanında çeşitli markaların Brandweek'e özel hazırladıkları Selfie Box alanında Kentvizyon etkinliğe fotoğrafları açıkhavaya taşıma projesi ile dahil oldu. Katılımcıların #kentteyaraticilik ve @kentvizyonacikhava etikletleri ile yapacakları paylaşımları Brandweek'te Çek, İstanbul'da Gör! başlığı ile İstanbul'da açıkhavaya taşıyacağını duyuran Kentvizyon'un duyuruları gün boyunca etkinlik alanındaki ekranlarda yer alırken, açılış konuşmasını yapan Yekta Kopan tarafından da anons edildi.