Medya

İlbak, uzun yıllara dayanan deneyimi, zengin envanteri, alanındaki uzman ekibi ve kurumsal yapısı sayesinde Açıkhava medya sektöründe öncü role sahiptir.
 

TÜRKİYE'DE MEDYA ve İLBAK HOLDİNG
 

Türkiye’de 2022 yılı ilk yarıyıl Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre; medya yatırımları 12 milyar 766 milyon TL, reklam yatırımları 4 milyar 341 milyon TL olarak açıklandı. 2022 ilk 6 ay medya ve reklam yatırımları toplamda 17 milyar 107 milyon TL olarak gerçekleşerek 2021 ilk yarıyıl yatırımlarına göre %66 büyüme kaydetti.

Geçen yılın aynı dönemine kıyasla Türkiye’de en fazla büyüyen mecra, %98 büyüme oranıyla "Açıkhava" oldu. Pandemi etkisinin yok olmasıyla yaklaşık 810 milyon TL büyüklüğe ulaşan Açıkhava, reklam pastasındaki en büyük üçüncü mecra olma özelliğini de korudu. Reklam ünitelerine olan yoğun talep ve ilk yarıdan sonraki ayların verileri, büyümenin gerçekliğine ve süreceğine işaret ediyor.

Dijital envanteri ve geleneksel mecraların yanı sıra dijitalle de bütünleşebilme özelliği ile Açıkhava reklamveren açısından vazgeçilmez ve ikame edilmez bir mecradır. Açıkhava pastasının içinde %52’lik payı 420 milyon TL ile reklam üniteleri alırken, Büyük Alanlar 204 milyon TL ile %25’lik paya, Dijital Açıkhava ise 186 milyon TL ile %23’lük paya sahip olmuştur.

Medya sektörü içerisinde büyük bir paya sahip olan İlbak Holding'in bünyesindeki tüm medya şirketleri Açıkhava reklamcılığı alanında faaliyet göstermektedir. İlbak, uzun yıllara dayanan deneyimi, zengin envanteri, alanındaki uzman ekibi ve kurumsal yapısı sayesinde açıkhava medya sektöründe öncü role sahiptir. Şehirlerin farklı yaşam alanlarında farklı hedef kitlelerle buluşan bu mecraların ortak özelliği gerek yaya, gerekse de araç trafiğinin yoğun olduğu bölgelerde markalara yüksek görünürlük fırsatı sunmasıdır.

SEKTÖRDEKİ İLBAK ŞİRKETLERİ

Kent Vizyon
Portline